Herinrichting kruispunt Europalaan-Pannenhuisstraat

Deel: LinkedIn

AWV is gestart met de herinrichting van het kruispunt Europalaan-Pannenhuisstraat. Deze werken kaderen in de nieuwe ontsluiting van het industrieterrein in Rotem en de verhoging van de verkeersleefbaarheid in het noordelijke deel van de Pannenhuisstraat

Eind 2017 werd de nieuwe ontsluitingsweg tussen de Europalaan en de Kruishoefstraat in gebruik genomen. Vervolgens werden de eerste voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd ter hoogte van de Pannenhuisstraat. Nu start AWV met de eigenlijke herinrichting van het kruispunt.

De herinrichting bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Het vrachtroutenetwerk dat loopt via de Pannenhuisstraat komende van Maasmechelen en via de Europalaan naar de Heulentakstraat loopt, krijgt voorrang.
  2. De Europalaan komende van Dilsen-centrum zal ter hoogte van het kruispunt zo ingericht worden dat het verkeer komende van het centrum voorrang moet geven aan de vrachtroute.
  3. Het noordelijke deel van de Pannenhuisstraat wordt van het bestaande kruispunt losgekoppeld en zal aansluiten op de Europalaan komende van Dilsen-Centrum. Dit moet het verkeer van en naar het industrieterrein extra stimuleren om gebruik te maken van de nieuwe route en niet meer via dit deel van de Pannenhuisstraat te rijden.

Om de hinder zo veel mogelijk te beperken zullen de werkzaamheden in 2 fases gebeuren. De aannemer zal telkens 1 vak heraanleggen. Gedurende de volledige duur van de werkzaamheden blijft de route tussen Maasmechelen en de Heulentakstraat open door middel van tijdelijke verkeerslichten en de Europalaan komende van Dilsen-centrum en het noordelijke deel van de Pannenhuisstraat worden ter hoogte van de werfzone afgesloten. Het verkeer op de Europalaan wordt omgeleid via de Driepaalhoeveweg en de Scherpenbergstraat.. Wie van en naar het noordelijke deel van de Pannenhuisstraat (huisnummers 12 t.e.m. 36) wil, kan omrijden via de Driepaalhoeveweg, de Zavelstraat en de Kruishoefstraat.

Werken zonder hinder is helaas niet mogelijk. Alleszins verlopen de werken vlot en hopen we dat deze tegen eind april volledig klaar zijn.